Styret_02

Synnøve Gjørven

Jeg hadde lenge hatt et ønske om å bidra i et arbeid for barn og unge som trenger en ekstra støtte. Da jeg ble med på besøk til Tallinn i 2005, fikk jeg et veldig godt inntrykk av arbeidet Peetelikirken driver. Senere samme år ble jeg med på min første sommerleir, og jeg har siden vært med på alle leirene. Det er en stor glede å få bli kjent med barna og å være på leir sammen. Men når leiren er over, er det godt å vite at Peeteli følger opp barna i deres hverdag. Disse hverdagene kan være ekstremt tøffe.

Mange barn kommer daglig innom dagsenteret i kirken for å få mat og leksehjelp.  Flere familier får ulike former for hjelp, og dette hjelper også barna. Det er godt å se at mennesker som har det tøft blir møtt både med omsorg og respekt.

Synnøve Gjørven

Total Views: 1556 ,